Загалом, у цей період виживання товарів у портах становило близько 40 мільйонів тонн
У січні та Червоні, у 2025 році українські морські порти обробляли близько 40 мільйонів тонн вантажу, з яких понад 9,3 мільйона тонн стосувалися продуктів залізної руди та ще 2,1 мільйона тонн для залізних металів. Це було оголошено в інтерв’ю з Укрінформою заступником міністра розвитку Громад та територій Андрій Кашуба.
Основний потік навантаження, як і до повномасштабного вторгнення, створює аграрне та видобувне-металургійне навантаження. Частка сільськогосподарських продуктів традиційно залишається найвищою — 20,3 мільйона тонн за шість місяців. Однак Руда займає друге місце в експортній структурі, незважаючи на зменшення тенденції металургії.
За словами Кашуба, у довідку 2021 року об’єм морського трансфера в Україні досяг 153 мільйонів тонн, з яких майже 38 мільйонів тонн були в навантаженнях Руди та 16 мільйонів тонн для залізних металів. Однак через стрілянину, беруть частину територій та повне зменшення промислового виробництва, обсяг перезавантаження був значно зменшений.
У 2024 році було оброблено 97 мільйонів тонн вантажу, з яких 18,5 мільйонів тонн червоні, 4,2 мільйона тонн — залізні метали. У 2025 році протягом шести місяців цей показник становить 9,3 мільйона тонн руди, тобто тенденція зменшення, хоча темпи падіння сповільнюються.
Ключові морські ворота для експорту — це велике кластер Одеси та Дунай. Однак, з розблокуванням морського коридору, активність у портах Дунаю лише знизилася на близько 10 мільйонів тонн на 32 мільйони тонн у 2023 році в 2025 році.
Незважаючи на пожежу та ризик, морська логістика все ще працює. Робота портів залишається стратегічною для GMC, оскільки саме в морі можна транспортувати велику кількість сировини, зокрема Руді, відіграючи важливу роль у зовнішній торгівлі та отримуючи прибуток від валюти для держави.
Ми хотіли б нагадати вам, що, згідно з результатами січня 2025 року, Український морський коридор забезпечив транспорт понад 25 мільйонів тонн навантаження, зокрема понад 15 мільйонів тонн зерна. Загалом, з моменту запуску 120 мільйонів тонн пройшло з моменту запуску великих портів, з яких 76 мільйонів тонн — сільськогосподарська продукція.