Volkswagen ID — глобальна експансія електрокарів і нові виклики для бренду / NV

1756672207 b25f43df03666b9098ee79acc5164a34

Компанія досягла історичної позначки у продажах електрокарів (Фото: Matti Blume)

Компанія досягла історичної позначки у продажах електрокарів (Фото: Matti Blume)

Менш ніж за п’ять років з моменту виходу першого ID.3 у 2020 році, бренд закріпив за собою місце серед ключових гравців на глобальному ринку електротранспорту. Ювілейним автомобілем став ID.7 Tourer Pro, офіційно переданий покупцеві на заводі в Емдені, Німеччина, який став одним із найбільших електромобільних хабів компанії.

Для модернізації підприємства в Емдені інвестовано понад 1 мільярд євро. Сьогодні тут випускають ID.4 та ID.7 для європейського ринку. Разом із виробничими майданчиками у Цвіккау, Дрездені та Чаттанузі (США), а також партнерськими заводами у Китаї, Volkswagen перетворив лінійку ID на глобальний продукт.

Сімейство ID вийшло далеко за рамки першого хетчбека ID.3 — тепер у нього входять кросовери, седани й навіть мікробус у ретро-стилі ID. Buzz. Успіх підтверджує ефективність платформи MEB, яка дозволяє будувати як компактні авто, так і великі туристичні моделі на єдиній архітектурі. За масштабом електрифікації з Volkswagen можуть конкурувати лише одиниці, включно з Tesla.

Втім, не все так однозначно. У Великій Британії покупці з подивом дізналися, що VW тестує нову бізнес-модель: частина потужності електромобіля може відкриватися лише за щомісячною підпискою. Це викликало питання про межі експериментів з клієнтами та готовність водіїв платити за додаткові функції.

Конкуренція з боку азійських виробників, зокрема BYD, змушує Volkswagen робити акцент на доступності та практичності своїх авто. Очікується, що новий ID.2 стане масовим електромобілем за ціною, порівнянною з бензиновими моделями початкового рівня. Водночас бренд не відмовляється від спадщини — культові моделі на кшталт Golf GTI залишаються важливими для іміджу марки.

На фоні жорсткіших екологічних вимог ЄС успіх електромобільної лінійки стає критично важливим для Volkswagen. Але підписки, зростаючий ціновий тиск і скепсис покупців можуть визначити, чи зможе компанія зберегти лідерство у найближчі роки.