Зробити резюме статті:
Чатгпт

Технологія досягає точності майже в сантиметр (Фото: Depositphotos)
Через це на картах ми іноді «стрибаємо» з одного місця в інше, навіть коли йдемо рівно по тротуару.
Ардешир Мохамаді, аспірант Норвезького університету науки та технологій (NTNU), пояснює:
«Міста складні для супутникової навігації. Високі будівлі блокують сигнал, і те, що працює на відкритій дорозі, в щільній забудові не спрацьовує.»
Щоб виправити цю проблему, в NTNU створили систему SmartNav, яка поєднує:
- корекцію сигналів супутників,
- аналіз радіохвиль,
- тривимірні моделі будівель Google.
Раніше GPS використовував код сигналу від супутника, який часто збивався в містах. Вчені вирішили замінити його інформацією про саму хвилю сигналу — її напрямок і фазу. Так можна було отримати більшу точність, але це потребувало стояти на місці кілька хвилин.
Ще одним рішенням стала технологія PPP-RTK (Precise Point Positioning — Real-Time Kinematic), яка поєднує точні супутникові корекції з сигналами й доступна безплатно через європейську систему Galileo.
Google допоміг ще одним важливим елементом: їхні 3D-моделі будівель у майже 4000 містах світу дозволяють прогнозувати, як сигнали відбиватимуться між ними. Це допомагає уникати ситуацій, коли на карті здається, що ви йдете по неправильному боці вулиці.
На тестах у місті Тронгейм SmartNav показав точність менш як 10 сантиметрів у 90% випадків. Завдяки цьому система стане доступною для звичайних користувачів, а не лише для професіоналів, оскільки PPP-RTK дозволяє обійтися без дорогих базових станцій і підписок.
Мохамаді підсумовує:
«Ми створили технологію, на яку можна покладатися в місті. Вона дозволяє автономним автомобілям безпечно і точно орієнтуватися серед високих будівель.»