PEnG — високоточна навігація без GPS для міст і віддалених територій / NV

1756617615 1cf5a8dda1f3ecca98601c9beeb6e2ea

Зробити резюме статті:

Чатгпт
Чатгпт
Розробка здатна зменшити похибку визначення місцеположення з 734 метрів до лише 22 метрів, що відкриває нові перспективи для безпілотних автомобілів, роботизованої доставки та пошуково-рятувальних операцій. (Фото: pixabay)

Розробка здатна зменшити похибку визначення місцеположення з 734 метрів до лише 22 метрів, що відкриває нові перспективи для безпілотних автомобілів, роботизованої доставки та пошуково-рятувальних операцій. (Фото: pixabay)

Розробка здатна зменшити похибку визначення місцеположення з 734 метрів до лише 22 метрів, що відкриває нові перспективи для безпілотних автомобілів, роботизованої доставки та пошуково-рятувальних операцій.

Система отримала назву PEnG (Pose-Enhanced Geo-Localization). Її принцип роботи ґрунтується на поєднанні супутникових та вуличних зображень із використанням лише візуальних даних. Це дозволяє визначати точне місцеположення навіть у середовищах зі слабким або заблокованим сигналом GPS — у тунелях, щільно забудованих містах на кшталт Нью-Йорка чи у віддалених районах із поганим інтернет-покриттям.

Аспірант кафедри штучного інтелекту й комп’ютерного зору Університету Суррея Тевіс Шор підкреслив, що більшість сучасних систем навігації критично залежать від GPS, тоді як PEnG демонструє точність, яка раніше вважалася недосяжною без супутникових даних. Система працює у два етапи: спочатку вона обмежує область пошуку на рівні вулиці, а далі уточнює координати за допомогою оцінки відносної пози, аналізуючи положення камери та напрям її орієнтації.

Особливістю технології є можливість досягати високої точності навіть за допомогою стандартних монокулярних камер, встановлених у більшості автомобілів. За словами керівника проєкту, доцента кафедри зору роботів і автономних систем Саймона Хедфілда, це перетворює звичайну камеру на потужний інструмент навігації.

Нині команда зосереджена на створенні робочого прототипу системи в межах грантової програми університету. Директор Центру зору, мови й обробки сигналів Університету Суррея професор Адріан Гілтон наголосив, що розробка відображає орієнтований на людину підхід до штучного інтелекту: вона вирішує практичні проблеми та створює основу для більш надійних і стійких автономних систем.

Результати дослідження були опубліковані у відкритому доступі в журналі Листи робототехніки та автоматизації IEEEщо має сприяти подальшим інноваціям у сфері навігаційних технологій.