Протягом багатьох років кросовер Mazda CX-5 залишався незмінним лідером свого класу. Для багатьох це був свого роду «вибір за замовчуванням», коли мова заходила про сімейний автомобіль «не за всі гроші світу». Але роки йдуть, і потроху застарівають навіть вельми вдалі моделі авто.
Мабуть, саме здатність красиво старіти і відрізняє по-справжньому гідні машини від «одноденок».
Ніхто не сумнівається, що CX-5 ніколи не був одноденкою, але наскільки актуальна у 2025-му модель, яку ми знаємо ще з 2017-го, нехай і з цілою низкою косметичних (і не тільки!) змін?
Що ж, це, як і раніше, відмінно збалансований кросовер середніх розмірів, в якому непогана динаміка і чітка керованість дивовижним чином поєднуються з комфортною підвіскою і загальним відчуттям затишного та турботливого автомобіля.
А тепер детальніше.
Mazda CX-5 — головні враження
Почнемо з явних плюсів. Але і про мінуси теж поговоримо.
Керованість
За цим параметром Mazda CX-5 мало чим поступається Volkswagen і навіть BMW.
І в Mazda CX-5 це відчувається повною мірою.
Точність керма — буквально математична. При цьому кермо не можна назвати важким.
Деякі виробники ніби спеціально прагнуть створювати зусилля на кермі, створюючи видимість «спортивності». У Mazda ж воліють «бути, а не виглядати». Кермо здається доволі легким. Але при цьому автомобіль моментально реагує на дії з ним. Причому ці реакції дуже точні. Навіть на великих швидкостях.
Тому навіть доволі велика Mazda CX-5 може бути цілком пристойною «запальничкою» в руках хорошого водія.
Їздові якості
Підвіска у Mazda CX-5 налаштована дуже вдало.
Як було сказано вище, машина чудово управляється на швидкості, крени в поворотах мінімальні.
При цьому Mazda CX-5 взагалі не здається жорстким автомобілем. Особливо, якщо порівнювати з деякими «німцями». Та й з японцями теж.
Але найголовніше — навіть у 2025 році, коли на ринку вже з’явилося безліч нових конкурентів, CX-5 продовжує вражати відмінним балансом — керованість плюс комфорт.
Найчастіше у конкурентів м’якість і комфорт досягаються за рахунок меншої збитості, що відповідним чином позначається на «керованості». Або ж платою за ефективну роботу підвіски на купинах і ямах стають зайві крени в поворотах. Але інженерам Mazda довгі роки тому вдалося створити підвіску, яка не втратила актуальності і зараз.
Відносно сучасний інтер’єр
Свого часу інтер’єр Mazda CX-5 здавався вельми сучасним. Сьогодні ж, коли навіть у реальності «маздоводів» з’явилися нові орієнтири (наприклад, CX-60 та CX-90), старенька CX-5 справляє значно блідіший ефект.
Панель приладів здається нуднуватою, екран мультимедійної системи мілкуватий, та й виглядає її інтерфейс… приблизно, як у 2017-му році.
Сьогодні на ринку є безліч конкурентів за аналогічні гроші, у яких в салоні набагато більше футуризму. Загалом, чекаємо наступного рестайлінгу (або покоління!) Mazda CX-5, в якому інтер’єр оновиться хоча б до рівня CX-60.
Потенційна довговічність
У сучасних реаліях якось нерозумно говорити про надійність і довговічність автомобілів. Усі машини стали «одноразовими», однак, якщо ви все ж таки вірите в те, що старіші та перевіреніші технології можуть бути важливим фактором під час вибору авто, то зважте на таке.
Mazda CX-5 оснащується класичним 6-ступінчастим «автоматом». Більшість конкурентів у цьому класі сьогодні йдуть або з варіаторами, або з «роботами». Висновки, як то кажуть, робіть самі.
Недоброзичливці, звісно ж, одразу ж почнуть кепкувати на тему двигунів Skyactiv з високим ступенем стиснення, однак, практика показала, що ці мотори все ж таки здатні чесно «відбігати» свої 200−250 ти км, якщо їх правильно обслуговувати. Це цілком гідний показник за теперішніх часів.
Економічність і відсутність дизеля та гібрида
2,5-літрова Mazda CX-5 споживає близько 10−12 л на 100 км у місті (залежно від заторів і манери їзди). І приблизно 7−8 л на трасі (при швидкостях 100−120 км/год).
Це не так уже й мало.
Багато хто одразу запитує про дизель.
Але на сьогодні Mazda CX-5 в Україні доступна тільки з 2- і 2,5-літровими бензиновими моторами.
Причому, треба розуміти, що 165-сильний 2-літровий двигун відчутно гірший за динамікою, але при цьому витрата пального в нього майже така сама за рівної манери їзди.
Тож заощадити паливо, купивши слабшу версію, не вийде.
Гібридної версії у Mazda CX-5 теж немає.
Це до того, що, придивляючись до кросовера за 1,2−1,7 млн грн (залежно від комплектації та чинних акцій) і тримаючи в голові питання економії пального, дуже легко одразу взяти до уваги численних дизельних і гібридних конкурентів Mazda CX-5.