
АвтоВАЗ розпочне складання автомобілів Lada у Киргизстані (Фото: REUTERS/Maxim Shemetov)
Про це пише The Moscow Times.
Загальний обсяг інвестицій у проєкт становитиме $30 млн. При цьому він буде фінансуватися за рахунок власних коштів Central Asia Capital і через випуск облігацій.
На першому етапі проєкту, який стартує у 2026 році, буде організовано складання до 1,5 тис. автомобілів на рік. А з 2031 року передбачається поглибити локалізацію, розширити модельний ряд та випускати до 5 тис. машин щорічно.
При цьому після 2035 року очікується перехід на виробництво за повним циклом обсягом до 7 тис. транспортних засобів на рік.
Нове підприємство розпочне роботу в промисловій зоні Токмока і випускатиме чотири моделі Lada — Granta, Vesta, Largus та Niva — під власним брендом Muras, пише The Moscow Times.
«При цьому киргизька сторона розраховує на підтримку російського уряду: мінімальна вартість машин, що випускаються в республіці, в перші три роки може бути на 15% нижчою ($9100) за наявності субсидій. Без цього ціна становитиме $10 400», — йдеться в публікації. — «Мінімальна вартість Lada Granta в Росії становить 750 тис. руб. ($9294) У Мінпромторгу РФ заявили, що спеціальних субсидій під проєкт не передбачається».
Зазначається, що до початку повномасштабного вторгнення Росії в Україні найбільшим експортним ринком Автовазу на пострадянському просторі був Казахстан. Автомобілі Lada випускали в Кустанаї, проте їхнє складання було припинено.
У 2024 році АвтоВАЗ розпочав виробництво Lada Granta в Азербайджані. Також навесні 2025 року глава російського автоконцерну Максим Соколов говорив про плани відновити складання в Узбекистані.
«У Киргизстані Lada не користується популярністю. У 2024 році в республіку було поставлено 112 нових автомобілів, а за сім місяців 2025-го — 128», — йдеться в публікації. — «Ключовим ризиком для випуску машин у Киргизстані є конкуренція з виробниками із сусіднього Узбекистану, де збираються бюджетні Chevrolet, Kia, Hyundai та Daewoo».
Як повідомлялось, АвтоВАЗ восени розгляне можливість скорочення робочого тижня через стан авторинку.
Російський автовиробник може перейти на чотириденний робочий тиждень замість п’ятиденного через скорочення продажів, викликаного високою ключовою ставкою та великої кількості імпортних автомобілів на ринку.
За оцінкою АвтоВАЗу, запаси нерозпроданих імпортних автомобілів зараз становлять близько 400 000.
АвтоВАЗ наприкінці червня повідомляв, що очікує на падіння ринку легкових автомобілів РФ цього року на 25% до 1,1 мільйона штук, при цьому новий прогноз Асоціації європейського бізнесу також передбачає падіння на 24%.
У 1 півріччі російський авторинок скоротився на 26,3% до 530 375 одиниць, при цьому до кінця півріччя падіння прискорилося. Продажі АвтоВАЗу скоротилися на 25% до 155 481 одиниць.
АвтоВАЗ також просить Путіна не пускати в Росію західних конкурентів — Renault та інших «зрадників, що втекли».
У травні 2022 року концерн АвтоВАЗ, який до того належав французькій групі Renault, перейшов у держвласність РФ.
23 березня 2022 року Renault оголосив про припинення діяльності у РФ через повномасштабне вторгнення в Україну.