Заборона авто з ДВЗ у ЄС — Автовиробники вимагають змінити підхід до 2035 року / NV

96630f6f341a9a7ba8f5c8c1096dcce9

ЄС раніше підтвердив курс на заборону, але надав автовиробникам послаблення (Фото: pixabay)

ЄС раніше підтвердив курс на заборону, але надав автовиробникам послаблення (Фото: pixabay)

На його думку, у ЄС залишився «останній шанс» скоригувати політику, аби уникнути серйозної кризи для галузі.

У відкритому листі до голови Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн Келленіус наголосив, що світ суттєво змінився від часу ухвалення рішення про заборону. Він вважає помилковим підходом розрахунок лише на повний перехід до електромобілів у середині наступного десятиліття. Лист також підписав Маттіас Цінк, президент Європейської асоціації постачальників автокомплектуючих (Клепа). Обидва керівники розкритикували суворі вимоги щодо скорочення викидів CO₂, які передбачають зниження до 0 г / км усього за дев’ять років, назвавши їх «нереалістичними».

Питання обговорюватиметься 12 вересня під час Стратегічного діалогу в ЄС. Саме там можливе ухвалення рішення щодо перегляду або відтермінування заборони. При цьому автовиробники, які входять до ACEA, залишаються прихильними до досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року, однак вважають заборону 2035-го передчасною.

Втім, не всі у галузі згодні з цією позицією. Наприклад, Kia виступає проти скасування обмежень. Керівник європейського підрозділу компанії Марк Хедріх зазначив, що відмова від заборони «коштуватиме цілий статок» і негативно вплине на прибутковість, адже компанія вже готується до масштабного випуску електромобілів.

ЄС раніше підтвердив курс на заборону, але надав автовиробникам послаблення. Так, у 2025−2027 роках виробники можуть усереднювати рівень викидів, замість суворого дотримання річних цілей. Проте вже з 2030 по 2034 рік граничний показник має знизитися до 49,5 г / кма з 2035 року — до 0 г / кмщо фактично означає повну відмову від продажу машин із ДВЗ.

Експерти попереджають: наслідки цього рішення матимуть глобальний характер. Заборона у межах ЄС може суттєво змінити стратегії автовиробників у всьому світі, поставивши під загрозу рентабельність моделей із бензиновими двигунами та змусивши компанії повністю відмовитися від їх виробництва.