Зробити резюме статті:
Чатгпт

Проєкт реалізується у співпраці з компанією Genuine H₂, яка розробила унікальну технологію plug & play (Фото: sefa ozel)
Ініціатива належить дослідникам з Лондонського університету Брунеля, які заявили, що водень, отриманий із солоної води, можна безпечно зберігати на борту суден і спалювати у двигунах, утворюючи лише водяну пару.
Керівник проєкту професор Сіньян Ван пояснює: «Ми беремо морську воду, розділяємо її за допомогою відновлюваної енергії, отримуємо водень, зберігаємо його у твердому стані, а потім спалюємо замість дизельного палива — без викидів CO₂». Такий підхід може зробити морські перевезення повністю безвуглецевими, забезпечуючи кораблі чистою енергією прямо з навколишнього середовища.
Проєкт реалізується у співпраці з компанією Справжній h₂яка розробила унікальну технологію підключення та гра. Вона дозволяє повторно використовувати морську або стічну воду, перетворюючи її на «зелену» енергію та чисту воду. Її електролізні установки не лише отримують водень, а й вилучають CO₂ з води, створюючи бікарбонати — таким чином система фактично має вуглецево-негативний ефект.
Технологія масштабована й може застосовуватися не лише в морських суднах, а й у літаках, поїздах, вантажівках, автобусах чи приватних авто. Вона здатна забезпечувати електроенергією навіть лікарні, віддалені ферми, заводи чи офісні центри.
Розробка вже отримала додаткове фінансування — 1,44 мільйона фунтів стерлінгів від Міністерства транспорту Великої Британії та Innovate UK. Проєкт Gh₂de стане частиною державної програми декарбонізації морських перевезень вартістю 30 мільйонів фунтів стерлінгів. Перший експериментальний водневий двигун внутрішнього згоряння буде встановлено на кампусі університету Брунеля.
Система ґрунтується на двох технологічних проривах: спеціальні електроди виділяють водень без попереднього опріснення, а наноплівка, тонша за папір, утримує його у твердому стані при кімнатній температурі — без потреби у заморожуванні до -250 °C чи використанні громіздких резервуарів під тиском.
Експерти вважають, що ці розробки можуть відкрити шлях до створення безпечного, компактного і відновлюваного джерела енергії для морського транспортуздатного зробити судноплавство справді «зеленим».