Технологія ETOP для електромобілів — запас ходу зростає на 50% без збільшення батареї / NV

3e4d425402fe88528e0da02bf65c3cfb

Ключова відмінність ETOP полягає у відмові від традиційних модульних елементів (Фото: norgallery/Depositphotos)

Ключова відмінність ETOP полягає у відмові від традиційних модульних елементів (Фото: norgallery/Depositphotos)

Технологія Електрод (Етоп) дозволяє збільшити запас ходу електромобіля на 50% без збільшення розміру батареї. За словами розробників, автомобілі з такою батареєю зможуть долати до 1600 км на одному заряді.

Ключова відмінність ETOP полягає у відмові від традиційних модульних елементів. Замість класичного процесу, коли електроди збираються у комірки, а потім у модулі, нова система передбачає встановлення пар анодів і катодів безпосередньо в акумуляторний блок. Це дозволяє збільшити об’єм матеріалів, що зберігають енергію, до 80% від загальної маси батареї (проти 30−60% у звичайних літій-іонних акумуляторах). У результаті зменшується кількість неактивних компонентів, спрощується конструкція та знижуються виробничі витрати.

За даними компанії, технологія спрощує виробництво настільки, що запуск нових ліній не потребує великих інвестицій. Увесь процес — герметизація електродів, їх укладання, підключення та закриття блоку — може бути виконаний на одному автоматизованому обладнанні.

Крім того, 24M інтегрує у свою платформу інші власні розробки: сепаратор Непроникнийякий підвищує безпеку, та електроліт Ефірний аналізщо забезпечує стабільну роботу батареї навіть в екстремальних температурах. У поєднанні ці рішення дозволяють отримати батареї з високою щільністю енергії, тривалим ресурсом і запасом ходу до 1600 км на одному заряді.

Водночас у світі тривають й інші дослідження. Наприклад, Массачусетський технологічний інститут розробив нову модель Тремтіти для вдосконалення літій-іонних акумуляторів, що може прискорити їх зарядку. А дослідження Кільського університету показало перспективи батарей, які заряджаються менш ніж за 30 хвилин. Китайська компанія Xiaomi подала патент на нову багатошарову конструкцію електродів, здатну забезпечити пробіг понад 1100 км і підтримувати надшвидку зарядку: до 800 км пробігу всього за 10 хвилин.

Таким чином, конкуренція на ринку акумуляторів для електротранспорту набирає обертів, а технологія 24M може стати переломним моментом для американської індустрії, яка прагне зменшити залежність від азійських виробників.