Твердотільні батареї Toyota — масове виробництво та партнерство з Sumitomo Metal Mining / NV

21e06da639664814dd3f7c8e5b24a51b

Електромобілі Toyota bZ у Китаї (Фото: Toyota)

Електромобілі Toyota bZ у Китаї (Фото: Toyota)

Перші моделі з новою технологією можуть з’явитися вже у 2027−2028 роках.

Компанія оголосила про Партнерство з Sumitomo Metal Mining Co.яке передбачає спільне виробництво катодних матеріалів для твердотільних батарей. Це — черговий крок до масового запуску технології, яку вважають «святим Граалем» електротранспорту завдяки її високій енергоефективності, швидкій зарядці та довгому терміну служби.

На відміну від традиційних літій-іонних акумуляторів із рідким електролітом, твердотільні батареї Toyota використовують твердий електроліт, анод і катод. Це дозволяє підвищити потужність, зменшити габарити та збільшити запас ходу електромобіля. За даними компанії, нова технологія відкриває шлях до створення компактніших і довговічніших батарейякі заряджатимуться в рази швидше.

Toyota заявила, що спільно з Sumitomo Metal Mining змогла створити високоміцний катодний матеріалякий забезпечить стабільність роботи твердотільних акумуляторів. Використання запатентованої технології синтезу порошку дозволяє компанії підготувати технологію до масового виробництва.

Ініціатива підтримується урядом Японії: у 2024 році Toyota отримала сертифікат METI на виробництво нових акумуляторів у країні. Крім того, компанія співпрацює з Idemitsu kosanяка будує завод із виробництва сульфіду літію — ключової сировини для твердотільних елементів. Потужність підприємства сягатиме 1000 тонн на рік.

Нові батареї є частиною стратегії енергетичної незалежності Японіїщо передбачає інвестиції понад 7 мільярдів доларів (приблизно 1 трильйон ієн) у внутрішнє виробництво акумуляторів.

Однак Toyota не єдина, хто прагне лідерства у цій сфері. Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen і Honda також активно розробляють твердотільні батареї. Так, у лютому Mercedes представив авто з таким акумуляторомякий подолав 1205 км на одному заряді.

Попри конкуренцію, експерти вважають, що Toyota має всі шанси очолити перегониадже її альянси з провідними японськими виробниками створюють умови для реального комерційного запуску технології вже наприкінці десятиліття.